. . .

..

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

 

 دیدی آن قهقهه کبک خرامان حافظ...

که ز سرپنجه شاهین قضا غافل بود...

 

 

 

وای به حال نامه

وای به حال کسیکه...

وای به حال اون کسیکه....

وای به حال هر کسیکه...

خلاصه وای به حال و روزگارش اگه....

.

وای به حال نامه رو میگذارم کنار.  یک کار جدید بهم پیشنهاد شده....

 

.

 

.

فعلا همه ی ترحمم رو برای خودم save میکنم: برای خیلی از چیزهایی که بنا به روحیه ی امروزین، ارزشمند شمرده میشه، تره هم خورد نمیکنم...

.

در ابتدای کتاب آبراهام پاییز میخوانیم:    

 "علم بدون مذهب ناقص است، مذهب بدون علم بی­فروغ است".

 انیشتین در توضیح این عقیده شخصی خود اظهار داشت: " شخص مذهبی مؤمن است، یعنی هیچ شکی در مورد اهمیت اهداف فراشخصی خود ندارد، حتی اگر  لزومی برای ایمان به آنها احساس نکند و یا حتی اگر دارای پایه و اساس منطقی هم نباشند".

.

انیشتین کسی نبود که در تمام عمر عابد باشد، اما با یک ایمان عمیق زندگی میکرد- ایمانی بدون اساس منطقی- که در طبیعت قوانینی وجود دارند که باید کشف شوند. او در تمام عمر به دنبال کشف این قوانین بود.

.

خوش­بینی و ایمان او به تحقق این عقیده در اظهاراتش مشخص است: خداوند بسیار زیرک است اما اصلاً بدخواه نیست. هنگامیکه از او در مورد معنی این سخن پرسیدند، پاسخ داد: "رموز طبیعت به علت عظمت آن مخفی به نظر میرسد، مکرو حیله­ای در کار نیست".

.

 

 

 

آدمهایی هستند که به خاطر مذهبشون همواره اهانتها رو میبخشند.. ولی هرگز اونها رو فراموش نمیکنند/ من سرشت چندان نیکی ندارم تا اهانت رو ببخشم.. ولی همواره فراموش میکنم.

 

.

 پ. ن در رابطه با عنوان این پست: این جمله یکی از معروفترین حرفهای "نیوتن" و نشاندهنده ی "تجربه گرایی" او است. معنی جمله این هست که: من فرضیه نمیسازم. در واقع به زبون خودمونیتر یعنی : من فرضیه رو از جیب خودم در نمیارم.

 

.

خوابگاه که بودیم به هم اتاقیم با جدیت میگفتم: چرااااا گفتی به من دوست میدارم تو را هرگز و اون کلی میخندید...

.

شکستنی هستی؟

پس از دسترس اطفال دور بمان!

.

تراژدی این نیست که تنها باشی، بلکه این است که نتوانی تنها باشی. 

.